Lędziny Squad


#1 2009-02-20 22:26:14

Godzik

Stunter

4183274
Skąd: Bieruń Nowy/ Lędziny
Zarejestrowany: 2009-02-20
Posty: 206
Punktów :   

3 Pierścieniowy Tłok

Tłok ten różni się ciężarem , wysokością , innym kształtem denka ,
większym sworzniem . Ma tą samą pojemność skokowa wiec wejdze bez
rozwiercania tulei cylindra.

Przede wszystkim tłok jest wyższy o 2 mm . Należy podnieść cylinder o
tą wielkość by kanały płuczące optymalnie się otwierały. Robimy to
podkładając większą ilość uszczelek. Nie musimy ich kupować, ale np.: możemy odrysować (5) i wyciąć.
Inny kształt denka , płaski , zwiększa max . obroty kosztem st. sprężania
czyli mocy. Musimy przynajmniej splanować , a nawet może zjechać
cylinder o jakieś 1,5 mm . Następnie na głowicy musimy wyrobić odpowiedni rowek by tłok nie uderzał o głowice.

Co do sworznia to ma 14 mm ( jawki ) oryginalny ( od Rometa ) 2mm . Na
wale jest otwór na 15 mm .

Możemy zrobić to na dwa sposoby :

   1. Należy rozwiercić tą miedzianą tulejkę , lecz
      bardzo ostrożnie , gdyż ścianka tej tulejki będzie wynosiła najwięcej 0,5
      mm . Ja rozwiercałem ją na innym wale i potem przeniosłem na wal, który
      był w silniku . To była najtrudniejsza rzecz, jaką należało zrobić .

W tym przypadku po kilku wykładniach sworznia tulejka miedziana tak się skruszyła iż wleciała do cylindra i rozwaliła pierścionki z tłokiem. Jest to dość niebezpieczny sposób. Musimy bardzo uważać by tulejka nie była pokruszona .

2. Należy rozwiercić otwór na korbowodzie, gdyż włożymy oryginalna tulejkę od jawki, dzięki czemu nie będziemy musieli się o nic martwić. Problem będzie z rozwiertem, bo to nie jest takie łatwe zadanie. Na pewno zajmuje mnie czasu niż sposób 1 i jest bardziej bezpieczne. Przyda wam się wiertło 15,5 – 16 mm.. Po tym wbijamy tą tulejkę by się nie ruszała .

Co daje ??

Widoczna jest większa kompresja niż w zwykłym dwu pierścieniowym,  pomimo iż denko jest niższe.  Widać że lepiej rusza i szybciej jedzie pod górę.


Motocykle to nie wszystko, ale bez nich wszystko jest niczym ...

Oferuję : Remonty kapitalne silników, blacharstwo-lakiernictwo, naprawy w motorowerach simson, romet, jawka

Offline

 

#2 2009-02-20 22:31:18

ciapa126

Gaduła

Zarejestrowany: 2009-02-20
Posty: 31
Punktów :   -2 

Re: 3 Pierścieniowy Tłok

jeb czyli jak by to zrobic w Mojij Piaczelli to bydzie zadupcac 70 na/h ;d;d


Romet -----> i jest moc!!!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.kidsfree.pun.pl www.hospicjumdladzieci.pun.pl www.klasa1lnowysacz.pun.pl www.klan-cs-menele.pun.pl www.insomniapandemonium.pun.pl