Gaźnik tutaj żądza takie prawa:
- Odpowiedni stosunek mieszanki paliwowo - powietrznej
- Wielkość dysz
- Gardziel
Nie wierzcie w bajki o stożkowych filtrach, co prawda ładnie wyglądają
ale taki stożek można wykonać ze starego filtra. Stożek daje więcej
powietrza przez co zamulone S38 maja trochę więcej mocy. W Kadetach
proponuje wyjąć gumę filter. Cytat z mojego bloga :"Otóż każdy
odczuwalny jest spadek mocy gdy filtr jest naprawdę brudny . Zwykle go
czyścimy i jeździmy dalej ,ale ja poszedłem w drugą stronę . Skoro
niedobór przeszkadza , to postanowiłem go dla testów (nudziło mi się) to
pomyślałem że wyjmę część tych druciaków z gaźnika . Zostawiłem tylko
jedna druciana siateczkę by nic tam nie wleciało , ale wątpię w to
.Nałożyłem na to filtr gumowy ( oryginalny ) . Efekty są znacznie lepsze
!!! Już zapalenie jest zajebiście lepsze." Ten tekst wyjaśnia już jak
możemy zrobić tak i "Stożek" .
No dobrze wróćmy jednak do gaźnika nasz GMF12 ma dysze głw.
50mm3/min. i gardziel 12mm . Większa gardziel powoduje szybsza
reakcje na gaz, jak i dysze również wpływają pozytywnie na obroty.
Bajeczki o montowanych gaźnikach od Simsona i Wski, są bardzo trudne
do wykonania . Oczywiście nie wątpię ze te gaźniki by dużo dały lecz
przeróbka króćców ssania jest zbyt trudna. Jedynym z gaźników jaki nam
pozostaje to z jawki. Gardziel ma 16 mm i dysze 68 ( czeskie odmulone )
63 ( polskie zamulone ). Wchodzi z dosłownie minimalnymi przeróbkami,
a daje znacznie większe obroty max, co i idzie w parze z przyspieszeniem.
Aby zamontować ten gaźnik należy powiększyć dziurkę mocowania.
Uwaga gaźnik będzie się trzymał tylko na jednej szpilce mocującej ale to
nie przeszkadza. Następnie trzeba obok tej dziurki podpiłować bok
gaźnika :
Offline